El 28 de juny celebrem el Dia Internacional de l’Orgull LGTBI+. Celebrem la diversitat, exigim la igualtat efectiva i defensem els drets de les persones LGTBI+ als centres de treball i a cada racó de la societat.
Les reivindicacions arriben des de la força col·lectiva, amb negociació col·lectiva i amb presència als comitès d’empresa. Des d´aquí podrem defensar propostes concretes.
Els drets conquerits no es compleixen només perquè estiguin escrits en un document oficial; cal aplicar-los i defensar-los dia a dia.
L’arc de Sant Martí a CaixaBank només surt al juny?
La Llei 4/2023 ja parlava de formació en diversitat, inclusió i no-discriminació LGTBI+.
El Reial decret 1026/2024 desenvolupa aquesta normativa i, entre altres mesures, estableix la necessitat duna formació adequada, no només per a les persones que participen en els processos de selecció.
I ara, el juny del 2026, és quan l’entitat incorpora aquesta formació a Evoluciona, i amb caràcter normatiu només per a determinats col·lectius.
També decideix enviar una enquesta sobre diversitat i inclusió LGTBI+ i ens preguntem: per què no al gener, febrer, març o qualsevol altre mes de l’any?
Diversitat i inclusió?
Si busquem informació sobre el col·lectiu LGTBI+ a PeopleNow, només hi trobarem 19 notícies en els darrers anys i, a més, la immensa majoria coincideixen amb el Dia Internacional contra la LGTBI-fòbia o amb la celebració de l’Orgull.
La diversitat i la inclusió no haurien d’aparèixer únicament quan arriba una data assenyalada. Formen part de la realitat de la nostra plantilla durant els dotze mesos de l’any i han de ser presents de manera natural en la comunicació, la formació i les polítiques de l’entitat.
Des de CCOO continuarem insistint en la negociació del Protocol LGTBI+ a CaixaBank i presentant propostes concretes perquè la inclusió i la diversitat deixin de ser una campanya puntual i es converteixin en una realitat quotidiana.





